| Fehér István

Még 2020 decemberében volt szerencsém elnyerni az első
online hirdetési megbízásomat. A cég nevét nem
árulhatom el, ez bizalmas infó, de az elért
eredményeket és a konkrét számokat megmutatom. :)
A fő célja a megbízómnak építőipari munkák szerzése
volt, főleg magánszemélyektől.

Kicsiben kezdtünk, és 6.000 Ft-al hirdettünk. (+10.000 Ft kezelési költség)
Ebből a 16.000 Ft-ból is összejött több mint 100 kattintás, csakhogy ezekből a kattintásokból nem lett munka. Ezért is szoktam azt mondani, hogy mindig a konverziókra (pl. ajánlatkérés, érdeklődés) érdemes törekednünk, nem a kattintások számát növelni.

Ezután 10.000 Ft-ot töltöttünk fel.
Felbuzdulván a rengeteg kattintáson, most 10.000 Ft-ot töltüttünk fel Google Ads-re. És jött is rengeteg kattintás, de érdeklődés már nem annyira.
Ekkoriban a weboldalon nem voltak landing oldalak. (A landing oldal feladata, hogy a hirdetésből érkezőket a lehető legjobban személyreszabott módon várja). A mi esetünkben pl. 2 féle szolgáltatást is el szerettünk volna adni, és nem voltak külön landing/érkező oldalaink eredetileg. Ezt a probléát orvosolva 2 külön hirdetésbe szerveztük a megbízóm különböző tevékenységeit, külön érkező oldalakat hoztunk létre és bekötöttük a konverzió mérést is.


Itt már napi 1.000 Ft-al hirdettünk.
Minden készen állt, és jött a szezon is, így a
megbízóm nagy öszeggel szeretett volna hirdetni.
(40.000 Ft 3 hétre)
A felkészülésnek meg is lett az eredménye, ugyan
borsos áron, de megjelentek az első ajánlatkéréseink.
Ebből a közel elköltött 50.000 Ft-ból (40.000 Ft +
kezelési díj) 1.000 kattintást, és 3 db ajánlatkérést
szereztünk, amiből let 1 munka. (Tehát bőven megérte..
:))
De azért bőven volt még hova fejlődni, 10-20.000 Ft
egy ajánlatkérésért.. Kicsit drága.
Tesztelgetésbe kezdtünk, cserélgettük a képeket,
szövegeket, a hirdetés szövegét, a Google Ads
algoritmus-t is, aminek az eredményéről beszéljenek a
képek:

2020 május - 25.000 Ft - 7 ajánlatkérés

2020 július - 30.000 Ft - 10 ajánlatkérés

2020 június - 30.000 Ft - 11 ajánlatkérés.
Tehát néhány hónap alatt eljutottunk egy olyan szintre, hogy egy olyan ügyfélszerző eszközt építettünk, ami havi 55.000 Ft költséggel (30.000 Ft Google Ads + 25.000 Ft kezelési díj) 10-11 árajánlatkérést hoz minden hónapban.
Mit gondolsz, ha csak minden 3. ajánlatkérésből lenne munka, neked megérné?